Thursday, February 06, 2014

3 Years...

ASSALAMUALAIKUM W.B.T ... :)

Punya lama suda aku x update hapa2 stories di sini.. maklumla dlu2 tyme skolah .. ada lagi masa menghadap lappy (kononnya bz buat assignment!!.. gtuh!) ..Well its been 3 years i've abandoned my Blog n now its time for me to update my life's journey these 3 years... all the happiness.. the saddest.. the patheticness and the most so-so daily routine that i've been through... :)

sia pun tia tau apa cerita paling last yang sy share sama kamurang.. (ada ker pembaca blog aku nie knun?) hehe.. well x kisahla ada org baca ka x.. I tetap nak menulis jua.. hee~... 

Aku telah dengan jayanya menamatkan pengajian aku di UiTM Shah Alam dalam jurusan undang-undang selama 3 tahun. hooray! jurusan yang selama ini aku rasakan payah untuk aku maw habiskan and kononnya x mampu nak mendongak ke bintang (zaman2 x konfiden ngan diri sndiri) haha.. tapi berkat kegigihan dan usaha yang xperna berhenti dan berkat dorongan ibubapa.. ALHAMDULILLAH! aku mampu mnghabiskan pengajian ini.  


MASYAALLAH! inilah muka2 zaman stadii.. adedehhh !! 

TAPI ilmu undang-undang aku tidak berhenti setakat 3tahun sahaja.. untuk menjadi peguam di Malaysia ini.. murid2 perlulah meneruskan pengajian ke tahap professional (L.L.b) di mana ini adalah neraka utk mereka2 yang mengambil jurusan undang2. kenapa neraka? sbb course ni lecturer xkan bagi muka ngan murid2nya.. dalam seminggu ada 5 assignment kena submit.. dalam sminggu tuh juga kena siapkan submission yg maha memeningkan kepala otak.. hoh! ok thats it.. nnt aku xplain bejela jela.. bukan kamu paham pun kan.. (only me jer yang tahu).. haha~ so dipendekkan ceta.. aku dapat juga tawaran utk teruskan pengajian professional selama setahun.. TIDO BANGUN MAKAN GI KELAS EXAM.. ALHAMDULILLAH.. dengan jayanya lagi aku mampu habiskan benda2 alah ni.. hoho!! nah ini buktinya I bejaya menakluki dunia (oh gtuh!)...


Pada waktu itu (I mean dalam Pic ni la).. walaupun aku happy ketika sesi fotoshoot tapi dalam hati aku masih tertanya-tanya.. adakah ini AKU yang tengah berdiri skrg? yang dulunya aku langsung tidak memikirkan yang aku akan memakai jubah dan mengambil segulung Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang... tp ternyata ini AKU. wahaha..! bangga ngan diri aku sendiri ( I LIVE FOR THE APPLAUSE!.. kata lady gaga)..hehe..

Setelah selesai pengajian2 ini... aku kena menjalani latihan Guaman pulerr!! ia dipanggil sebagai "pelatih dalam kamar"atau "CHAMBERING"(dalam inggerisnyer)... yang harus dijalani oleh semua bebudak Law yang NAK jadi loyer selama 9bulan ye.. (ala2 masok kem khidmat negara la) haha.. anyway latihan ini ikot naseb ah ... kalo dpt firm yg "menatang anak ibarat minyak yg penuh"(gtuh ka pribahasa dia? i hentam je ye)..mmg bestla idop korg! sana sini kene sponser.. tp kalo dapat firm yang ala2  "va va betteh vah"(firm lahar!) ..haaa.. bru korg tau apa ituh langit dan bumi yer...
so.. di tahap ni.. korang akan rasa suka duka bekerja la.. ada yang x tahan.. ada yang overexcited (blom layak jd peguam da over naik court lagak mcm peguam).. ada yang so-so (xdak prasaan)..dan ada juga yang just follow de flow.. macam saye! hehe.. SO dipendekkan ceta juga I skali lagi BEJAYA! melepasi halangan komando ini walaupun firm I agak lahar lah.. biarkan I sorg2 terngadah kat Court.. tp xpe.. at least i know A LOT!! hehe.. ok cukup ceta merepek I ni..



kejayaaan I diterima masuk sebagai Peguambela & Peguamcara Malaya adalah satu pencapaian yang sangat membanggakan bagi I.. I never thought that I can go beyond expectation. what I thought was IMpossible for me become possible by just putting effort to it and have faith on it!! and YEAH... IM PROUDLY TO SAY IM A LAWYER... (berhh!)

dan SEKARANG... I sambung latihan dalam kamar ini di hometown I sendiri iaitu KK (sabah) I LOVE KOTA KINABALU (katanya).. haha.. now feb is my last month chambering.. after this will call to the bar. :) yeah! 

oklah.. SAMPAI SINI SAHAJA DAHULU ceta saya.. apa yang aku cetakan ini adalah serba sedikit apa yg telah aku lalui selama tiga tahun yang I dok diammm je.... rindu plak sama blog ni.. rindu baca zaman2 I di bodohkan CINTA.. kah3.. pengalaman menarik sgt! :)

so.. aku yang dulu bukanlah yg sekarang.. haha #kbai 

No comments:

Post a Comment