Thursday, February 13, 2014

Living In Denial...

Hello,

dalam hidup ini pasti kita tidak dapat lari dari "Denial" kan? memang tipu la korang x perna being in denial walau sedikit pun. huh! well for me, x salah kalo nak deny apa2 benda yang menimpa korang spt dituduh membunuh ke (which korang x buat)  mencuri ke and etc oleh orang luar... tp patut ke nak "living in Denial" dengan rakan karib anda sendiri? wat i meant with rakan karib is kawan yang dah lama bersama korang n dah tau isi hati korang macamne.. yang bole bgurau tanpa batas ngan korang.. kawan yang dok slamber bogel depan korang tanpa segan silu disebabkan uols ni dah macam adik bradik la katakan. SO, adakah kaedah DENIAL ituh masih digunapakai di dalam persahabatan?! 

bagi saya... perkara ini amatlah menjengkelkan dan mengguris perasaan kawan karib korang sendiri. bayangkanlah... kenal dah betahun tapi still nak HIPOKRIT=DENIAL ngan kawan sendiri. timbul satu persoalan.. di manakah KEIKHLASAN dalam persahabatan? 

yang SANGATTT menjengkelkan lagi bila ada sesetengah orang ni walau suda "TERPECAH LOBANG" dengan apa yang telah dia lakukan but still nak DENY lagi... WTF i would say kan! I speechless ngan jenis org macamni tau. suda terang lagi bersuluh tp still nak tunjukkan kebodohan sendiri kepada masyarakat. walaupun BEING HONEST ada juga keburukannya kadang such as.. rahsia2 yang kamu ceritakan kepada kawan korang yang sangat korang TRUST akan digunakan utk against korang nanti kalau korang persahabatan korang diambang maut ... yakni... GADOH! haa... tapi andai kata Kejujuran anda di gadaikan oleh SAHABAT sendiri e2 bermakna sahabat anda memang sorang yang tiada Hati dan dia bukanlah sahabat sebenar anda... Seorang sahabat tidak akan mengaibkan sahabatnya sendiri walau berlaku salah faham atau pergaduhan besar. jika anda bukan jenis sahabat yang sedemikian.. syukurla nak! tapi zaman skrg banyak gak Backstabbers..so careful dalam mencari kawan.

OK cukup setakat ini. :)

No comments:

Post a Comment